Teleplatforma Pierwszego Kontaktu uruchomiona przez Narodowy Fundusz Zdrowia umożliwia udzielenie pomocy medycznej poza godzinami pracy podstawowej opieki zdrowotnej. Pomoc udzielana jest także w weekendy i święta. Można z niej skorzystać dzwoniąc pod bezpłatny numer telefonu 800 137 200.
Z pomocy można skorzystać w razie nagłego zachorowania, nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy oraz w sytuacji gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia. Z TPK mogą skorzystać także osoby niesłyszące. Wideorozmowy odbywają się z tłumaczem języka migowego.
Kontaktując się z TPK można uzyskać poradę pielęgniarki lub położnej. W formie telekonsultacji można uzyskać również poradę lekarską. Osoby, które skorzystają z tej formy kontaktu, mogą liczyć na uzyskanie e-recepty, e-skierowania i e-zwolnienia. Porady są udzielane nie tylko w języku polskim, ale także w językach: angielskim, rosyjskim i ukraińskim.
(op)





Użytkownicy (dziś) : 41
Użytkownicy (wczoraj) : 47
Użytkownicy (ostatnie 7 dni) : 230
Użytkownicy (ostatnie 30 dni) : 445
Użytkownicy (w tym miesiącu) : 270
Użytkownicy (w tym roku) : 2165
Użytkownicy (łącznie) : 4659
Wyświetlenia (dziś) : 47
Wyświetlenia (wczoraj) : 48
Wyświetlenia (ostatnie 7 dni) : 355
Wyświetlenia (ostatnie 30 dni) : 785
Wyświetlenia (w tym miesiącu) : 470
Wyświetlenia (w tym roku) : 5198
Wyświetlenia (łącznie) : 11658
Liczba osób online : 1