Teleplatforma Pierwszego Kontaktu uruchomiona przez Narodowy Fundusz Zdrowia umożliwia udzielenie pomocy medycznej poza godzinami pracy podstawowej opieki zdrowotnej. Pomoc udzielana jest także w weekendy i święta. Można z niej skorzystać dzwoniąc pod bezpłatny numer telefonu 800 137 200.
Z pomocy można skorzystać w razie nagłego zachorowania, nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy oraz w sytuacji gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia. Z TPK mogą skorzystać także osoby niesłyszące. Wideorozmowy odbywają się z tłumaczem języka migowego.
Kontaktując się z TPK można uzyskać poradę pielęgniarki lub położnej. W formie telekonsultacji można uzyskać również poradę lekarską. Osoby, które skorzystają z tej formy kontaktu, mogą liczyć na uzyskanie e-recepty, e-skierowania i e-zwolnienia. Porady są udzielane nie tylko w języku polskim, ale także w językach: angielskim, rosyjskim i ukraińskim.
(op)
			
							



 Użytkownicy (dziś) : 1
 Użytkownicy (wczoraj) : 10
 Użytkownicy (ostatnie 7 dni) : 96
 Użytkownicy (ostatnie 30 dni) : 220
 Użytkownicy (w tym miesiącu) : 24
 Użytkownicy (w tym roku) : 1577
 Użytkownicy (łącznie) : 4071
 Wyświetlenia (dziś) : 1
 Wyświetlenia (wczoraj) : 15
 Wyświetlenia (ostatnie 7 dni) : 153
 Wyświetlenia (ostatnie 30 dni) : 494
 Wyświetlenia (w tym miesiącu) : 35
 Wyświetlenia (w tym roku) : 4230
 Wyświetlenia (łącznie) : 10690
 Liczba osób online : 0